Byta till säkerhetsdörr? Tänk då på det här

Många väljer att byta fån en vanlig dörr till en säkerhetsdörr för att minska risken att bli utsatt för inbrott. Idag är marknaden av säkerhetsdörrar stor och det finns många olika leverantörer. För den som planerar att byta är det viktigt att läsa på och jämföra men det finns även andra saker som är bra att tänka på.

Välj en certifierad säkerhetsdörr

Det första steget i jakten på en säkerhetsdörr till bostaden är att hitta en certifierad sådan. Hur vet man då vilka som är det? Det är ganska enkelt – leta efter märkningen SS EN – 1627. Det innebär att dörren är certifierad enligt Europa Standarden och har därmed genomgått flertalet tester.

Bevara stilen i ytterdörren

En annan viktig punkt för den som planerar att byta till säkerhetsdörr är att leta efter en som passar till byggnaden. Dom flesta säkerhetsdörrar är gjorda av stål, vilket kanske inte gör sig riktigt bra på till exempel en sekelskiftesvilla. Som tur är finns andra material att välja bland, där själva kärnan ändå är gjord av stål, för att inte göra avkall på säkerheten.

Andra exempel på material är:

  • Trä
  • Laminat

Förutom materialet finns flera saker man kan välja till för att få dörren att passa så bra som möjligt rent utseendemässigt. Om man specialbeställer en dörr kan man till exempel få klassiska speglar på den och sedan kan man i regel välja vilken färg man vill.

Viktigt med rätt isolering i säkerhetsdörr

En tredje punkt som är viktigt vid val av säkerhetsdörr är isoleringsförmågan. En bra utomhusdörr kan minska energiförbrukningen i huset och här är det U-värdet man ska kolla på. Ju lägre U-värde, desto bättre dörr kan man säga.

Det här valet är faktiskt en miljöfråga, eftersom lägre energiförbrukning är bra för miljön. Dessutom är det bra för plånboken, så även om det innebär en dyrare dörr så kommer man troligen få igen pengarna tack vare lägre uppvärmningskostnader.

Anlita hjälp med montering

Hos många leverantörer för säkerhetsdörrar ingår montering i priset, men inte hos alla. Har du köpt en säkerhetsdörr utan att montering ingår kan det vara klokt att anlita någon med rätt kunskaper på området, för att resultatet ska bli så bra som möjligt. Att montera en dörr tar ca 2 timmar så det behöver inte bli farligt dyrt.

Beställa pennor med tryck – Att tänka på

Det är egentligen ingen konst att beställa pennor med tryck till företaget eller föreningen. Det finns många företag som erbjuder detta, framför allt på nätet. Det är dock en anledning att lägga lite tid på valet, så att det blir så bra som möjligt både vad gäller kvalitet och pris, men också ur miljösynpunkt. Nedan följer några tips och råd till dig som ska beställa pennor med tryck.

Designa tryck

När man ska beställa pennor med tryck behöver man lägga ner lite förarbete. Även om själva beställningsprocessen ofta är väldigt enkel så blir resultatet ofta bättre om man lägger ner lite tid innan. En sak värt att lägga extra krut på är att designa och bestämma själva trycket.

Många väljer att trycka företagsloggan och kanske ett telefonnummer medan andra vill ha mer eller mindre information på pennorna. Tänk på att det är en reklamprodukt som kan ge bra marknadsföring – designa trycket med omsorg!

Andra saker att bestämma gällande trycket:

  • Tryckets storlek
  • Tryckets placering

Antal, typ av pennor, utseende

En annan sak som hör förarbetet till är att fundera och bestämma mer kring själva pennan. Ska det vara bläck, blyerts eller kanske båda? Ska pennorna vara svarta, vita eller färgglada? Det finns många pennor att välja bland, oavsett var man beställer, så fundera på om det kanske finns någon modell, färg eller något annat som kan spegla företaget eller föreningen lite extra.

Fundera också på hur många pennor som behöver beställas. 100, 500 eller 1000? Redan här kan man tänka på miljön genom att anpassa antalet. Alldeles för många gör ingen nytta men det är också dumt att beställa för lite, så att en ny beställning behöver göras inom en snar framtid.

Tänk på miljön när du ska beställa pennor med tryck

Det går alltså att tänka på miljön när man ska beställa pennor med tryck, redan när det gäller antal. Ett annat sätt att värna om miljön är att välja en leverantör som också gör det. Välj gärna en som använder sig av återvunnet eller på annat sätt miljövänligt material i pennorna.

Plast är planetens kanske största miljöbov och det finns många anledningar att undvika pennor som är gjorda av det. Tänk på att det finns minst lika bra pennor tillverkade av till exempel trä eller återvunnen papp!

Boka HLR utbildning på plats – hos ditt företag i Stockholm

Boka HLR utbildning på plats - hos ditt företag i Stockholm

En HLR utbildning kan antingen genomföras i grupp hos ett utbildningsföretag eller ute hos ett företags egna lokaler. Nästan alla företag som erbjuder HLR utbildningar i Stockholm genomför företagsplacerad utbildning – vilket har flera fördelar.

Fördelar att med att ha utbildning på plats

Tar mindre tid

Kostnaden för att gå HLR utbildning är inte enbart avgiften till de som håller i utbildningen. Det kan även innebära minskad produktion. Det finns därmed en fördel att minska tiden som de anställda behöver lämna sina arbetsuppgifter. Bara att ta sig in till centrala Stockholm och tillbaka kan ta över en timme. Att gå till närliggande rum i företagets lokaler tar 2 minuter…

Trygghet där det behövs

Många företag har hjärtstartare i lokalerna. När utbildningen sker på HLR kan även utbildning ske på dessa hjärtstartare. Därmed tränar personalen inte bara på hur de fungerar utan även på att komma ihåg var de finns.

Att träna på plats innebär att trygghet skapas där det som mest behövs. Genom att skapa ett fiktivt scenario på plats kan allt från utrymningsvägar, larmfunktioner och hjärtstartare testas.

Exempel på HLR utbildning i Stockholm

  • HLR Vuxen Grund

Den grundläggande utbildning som ”alla” borde gå. Här lär sig deltagarna att känna puls och andning, hur hjälp bör påkallas och hur andningshjälp och hjärtkompressioner sker.

Det finns en stor fördel att gå kursen med ett par års mellanrum för att hela tiden ha uppdaterad kunskap och trygghet i att man kan hantera en krissituation.

  • HLR Vuxen Utökad

För fördjupad kunskap inom livräddande insatser och med fokus på hur två personer tillsammans kan genomföra HLR.

  • HLR Förskola

Utbildning som främst vänder sig till dig som jobbar på förskola eller i barngrupp med småbarn. Orsaken att denna HLR utbildning skiljer sig mot de ovan är att HLR sker annorlunda på de allra minsta barnen.

(Detta är de tre vanligaste utbildningarna, vilka hittas hos samtliga utbildningsföretag i Stockholm)

Kom ihåg att de anställda även bör ha grundläggande kunskap i Första Hjälpen. Även denna utbildning kan genomföras på plats på företaget. Detta med samma fördelar som att välja andra utbildningar på plats. Det är även möjligt att boka test av brandlarm och andra säkerhetsfunktioner för att tryggheten ska öka.

Vad är skillnaden mellan plan-, sektions och konstruktionsritningar?

Vad är skillnaden mellan plan-, sektions och konstruktionsritningar?

Vid byggnationer som kräver bygglov krävs vissa ritningar som gör det möjligt för handläggarna att avgöra om bygglovet kan beviljas eller inte. I vissa fall räcker det med en fasadritning medan det i andra fall krävs konstruktionsritningar. Vad är det för skillnad på dessa olika ritningar?

Fasadritning

En ritning som enbart har fokus på fastighetens fasad och hur den ändras vid tillbyggnad eller ombyggnad. Ska exempelvis en altan med tak byggas kan det vara en fasadritning som krävs för att bygglovet ska kunna godkännas.

Det är en relativt lätt ritning att skapa på egen hand och få väljer att anlita en arkitekt för dessa enklare ritningar. Utöver att ritningen visar fasaden ska det även framgå material och mått på tillbyggnationen. Dessutom kulör. Som ett tillägg till fasadritningen kan det alltså förekomma en kortare beskrivning i löptext.

Konstruktionsritningar

Konstruktionsritningar används vid större konstruktioner och är betydligt mer detaljerade än exempelvis fasadritningar. Ritningarna skapas av en byggnadskonstruktör. Det finns inget krav på att en byggnadskonstruktör upprättar dessa men på grund av dess komplexitet är det ytterst få privatpersoner som klarar av detta.

Konstruktionsritningar visar inte enbart hur byggnationen kommer att se ut utan även vilket material som ska användas, dimensioner på allt byggnadsmaterial samt exakt vilka skruvar som kommer att användas. Genom att granska konstruktionsritningar kan därmed kommunen avgöra om byggnationen uppfyller byggnadstekniska krav gällande bland annat säkerhet. Ritningar kan skapas för att:

  • Kan krävas för bygglov vid större byggnationer
  • Visar byggbolagen exakt hur byggnationen ska ske
  • Visar att säkerhetskrav och byggnadstekniska krav är uppfyllda
  • Kan användas som underlag vid offerter från byggföretag

Nybyggnadskarta

En nybyggnadskarta är en ritning som visar fastigheten uppifrån. I likhet med hur en fastighet är utmärkt på en karta, med en rektangel, visas huset på en nybyggnadskarta på likande sätt. Därmed visas var fastigheten kommer att stå i förhållande till andra byggnader, miljön, vägar m.m. Den visar däremot inget om fastighetens utseende, utöver form.

Vad är fackmannamässiga ritningar?

När kommunen efterfrågar ritningar krävs det att dessa är ”fackmannamässiga”. Det betyder exempelvis att de ska vara skalenliga, vara uppritat på blankt papper, tydligt visa konstruktionen utifrån vilken ritning det gäller samt vara svartvita.

Det bästa är att be om instruktionen från kommunen utifrån de ritningar som krävs vid det specifika byggprojektet. Då blir det även lättare att avgöra om de kan skapas på egen hand eller om en byggnadskonsult bör anlitas.

Nätbutik med FedEx WooCommerce

FedEx är ett av de största logistikföretagen i USA. Många svenska företag använder även detta logistikföretag för försändelser. De som driver E-handel och använder sig av WooCommerce kan då implementera FedEx WooCommerce och på detta sätt få enklare hantering av logistikordrarna.

FedEx WooCommerce

FedEx Woocommerce är ett plugin som kan laddas hem direkt från ”Plugin” i en WP-installation. Det är även godkänt och granskat av WordPress.org vilket betyder att det är säkerhetskontrollerat gällande exempelvis kompatibilitet. Så här installeras det:

  • Ladda hem och installera deras plugin
  • Ange användarinformation och lösenord
  • Ange API-nyckel

När all koppling är klar väljs sedan om alla ordrar automatiskt ska synkroniseras eller om detta ska ske manuellt. Informationen går bara ”en väg” och kan alltså aldrig gå från ditt konto hos Unifaun till WooCommerce utan enbart åt andra hållet. All data finns därmed tillgänglig och genom att logga in kan sedan samtlig information skrivas ut. En annan väg är att gå in i FedEx WooCommerce och där komma åt utskriftsdialogen.

Fördelar

För företag som idag lägger tid på manuell hantering av fraktsedlar till FedEx finns mycket tid att spara på att installera FedEx WooCommerce. Med detta plugin skapas nämligen alla fraktsedlar automatiskt utifrån den information som kunden lämnar på hemsidan. Detta med allt från kundens namn och adress till vilka produkter som ska ingå i försändelsen.

Det blir därmed en kostnadsbesparing utifrån att mindre tid behöver läggas på denna del av administrationen. Informationen som detta plugin samlas skickas till Unifaun Online där allt kan hanteras. En fördel blir därmed att flera olika transportörer kan integreras över tid och företaget har alla transportörer ”under samma tak”.

Nackdelar

Som med alla effektiviseringar så behöver tidsbesparingen ställas mot den ekonomiska kostnaden. Det finns både tekniska krav och krav på vilka tjänster som måste finnas hos Unifaun.

  • E-handel med WooCommerce
  • PHP som är 5.6 eller därefter. Hör med ditt webbhotell om du är osäker
  • Konto hos Unifaun
  • Orderkoppling samt XML-postning i kontot

Det innebär att vissa tilläggstjänster först behöver tecknas hos Unifaun. Ett exempel är just orderkoppling. Orderkoppling (kallas även för XML-postning) är en av de många tilläggstjänster som kan tecknas för att underlätta orderhanteringen via ett API. Det är sedan med hjälp av API som informationen automatiskt kan hämtas. Denna tjänst kostar 200 kr per månad.

När används 3d animering?

När används 3d animering?

För privatpersoner förknippas 3d animering främst med ”tecknade filmer”. Men för företagare kan denna animering användas till en rad funktionella fördelar. Det är fortfarande en film som är animerad i 3d men i helt andra syften.

3d animering när 2d bild inte räcker

Beroende på vilken instruktion som ska förmedlas kan text, 2d eller 3d vara bäst. Är det ett recept uppskattas en tydligt strukturerad text, är det hur en möbel ska sättas ihop kanske en 2d eller 3d-ritning används. Men är det mer komplext kan 3d animering passa betydligt bättre. Ett exempel är hur personer ska agera vid brand eller hur en viss tjänst fungerar. Det är mer komplext och en film visar det tydligare.

Animering när vanlig film har för många detaljer

En fördel med animerade filmer är att det enkelt går att ”skala bort” alla oväsentliga detaljer. Ska filmen handla om hur en person ska springa ut ur ett hus är det just detta som kommer stå i fokus. I jämförelse mot att göra en klassisk film så lägger man stor vikt vid viktiga detaljer och tar bort de mer oväsentliga detaljerna.

Ett exempel är när en digital tjänst ska presenteras. Hur beställer du varor från E-butiken eller lägger upp en annons på Blocket? Med 3d animering skapas en film där fokus helt och hållet ligger på den tjänsten och där alla smådetaljer bredvid tas bort.

När overkligt ska bli verkligt

Vill ni att stadens maskot ska prata eller att kossorna från de lokala bönderna ska flyga? Det går att genomföra med modern trickfilmning men det kommer ändå att upplevas ”onormalt”. Med 3d animering skapas istället figurerna i animerade karaktärer och kan agera nästan hur som helst. Det är accepterat att vad som helst kan hända i en animerad film.

Exempel när animerade filmer används

  • Reklam

Få fram budskapet på ett tydligt sätt. Utan andra störande moment.

  • Instruktioner

En 3d animering är troligtvis det bästa sättet att visa hur tjänster ska bokas och genomföras online.

  • Upplev bostadsområde

Med animering kan hela bostadsområden skapas. De som funderar på att flytta dig kan därmed få en tydligare bild över vad som väntar. Detta genom att röra sig fritt på området mellan husen, i parken och till soprummet.

Hur kan ditt företag använda 3d animering? Fråga företag som erbjuder tjänsten för att få en bredare bild av hur animering används inom olika områden.

Search Engine Optimization Göteborg

SEO är idag en av de viktigaste parametrarna för att bidra med mer och mycket anpassad trafik till en specifik sida. Search Engine Optimization är ett nyttigt alternativ för att förbättra synligheten och medvetenheten kring ditt brand.

För att få bra Search Engine Optimization, krävs förståelse för hur sökmotorerna arbetar med innehåll. Sökmotorerna är till för att ge svar och förmedla det mest relevanta resultatet till den frågan ställs utav. Sökmotorernas parametrar behandlar tusentals faktorer för att ge ett så exakt svar som matchar användarens sökning. Sökmotorerna uppdateras ständigt och blir alltmer krävande och kräsna över relevant och kvalitativ information.

Vad är Sökmotoroptimering?

SEO står för Search Engine Optimization och är ett verktyg att förbättra kvalitén på sökmotorernas organiska sökresultat och för att skapa höga och relevanta placeringar resultatmässigt. Med SEO har du möjlighet att öka er relevans och få sökmotorerna att ge dig fördelar. Med bra Sökmotoroptimering får du en tydligare konvertering som resulterar i en förbättrad investering. Sökmotoroptimering är ett levande arbete och behöver ständigt uppdateras och finslipas för att ha kvar placeringen. Med ökad trafik behövs arbete för att ha kvar tillströmningen och platserna i de framtida konsumenternas resultat.

Webstr

Webstr hjälper dig med den främsta Search Engine Optimization kring Göteborg och potentialen att ses av tusentals nya framtida konsumenter. För att generera bästa sökmotoroptimering resultat behövs, som vi nämnt tidigare, engagemang och tid. Vi förstår att engagemanget finns där, men inte alltid tiden. Vi hjälper er direkt med vår tjänst och nisch kring optimering och digitala tjänster.

Webstr webbyrå erbjuder skräddarsydda verktyg som hjälper ditt företag att uppgradera sitt content, öka besökare och bli mer synliga. Våra experter ser över er hemsida, industrin ni är verksam inom och dina målsättningar för att bygga en skräddarsydd strategi – även om ni vill ha Search Engine Optimization i Göteborg, Google Ads i Kungsbacka eller visualisering digitalt i Göteborg – eller Search Engine Optimization i Sverige. Webstr vill alltid möta ditt behov. Vi skapar en e-handelsstrategi som optimerar dina tjänster och som förbättrar ditt brand. Webstr kan ge ditt företag chansen att trumfa dina konkurrerande företag. Webstr fokuserar på att placera ditt företag högst upp i sökresultaten och att ni ska stanna där. Webbyrån Webstr ger dig den bästa placering ni kan få och vår webbyrå försäkrar att din ranking håller sig på topp. Vi på Webstr är säkra nog att GARANTERA resultat.

SEO i Göteborg?

Optimerat innehåll är livsviktigt för att kunna bygga sitt företag vidare. SEO i Göteborg är en av grundstenarna. För att nå toppresultat med optimering för sökmotorerna krävs mycket tid. För goda SEO resultat och nå ut med ert varumärke, behövs en SEO-analysför att kunna gå vidare. Det finns många faktorer för att nå en framgångsrik SEO och det största av allt är helheten. Med en optimerad hemsida med snygg och tydlig design och smart användarvänlighet ökar chanserna till fler besökare. Optimerat och SEO analyserat innehåll ökar verksamhetens auktoritet i sökmotorernas index. Marknadsför innehåll som stärker ert varumärke och som möter konsumenten med expertis. Ert företags närvaro online är viktigare än någonsin i den digitala världen. Innan ni börjar med er SEO i Göteborg eller optimering i någon annan stad bör ni ha en klar grafisk profil. Marknadsundersökningar gällande vilka ni vill nå ut till, vad som gör er unika och vad ert varumärke står för. När ni har en klar bild över det, så är det dags att arbeta med Search Engine Optimization i Göteborg och det ligger grund för att bli mer synliga, högre konverteringsgrad och en ny hög nivå för verksamheten.

3 skäl till att göra en klasströja

En klasströja är för många det perfekta sättet att minnas sina klasskompisar från högstadiet — en ack så omtumlande men också väldigt utvecklande tid!

  • Det blir en sista gemensam insats. Snart går ni skilda vägar, men i några månader till är ni faktiskt ett lag. En klasströja kan göra er ännu tightare, precis som när landslaget drar på sig sina matchtröjor innan startsignalen går.
  • Ni har chansen att skapa nya minnen. Vad ska ni trycka på tröjan? Kanske finns det ett odödligt citat som är “ni”, eller så har ni en frän bild som får er att tänka på varandra och minnas? Oavsett vad ni trycker på er tröja kommer det att bli en del av eran identitet under den sista tiden i högstadiet.
  • En klasströja kommer skapa nostalgi. Tänk när du har börjat gymnasiet, och kanske rentav tagit studenten, och en dag går igenom garderoben. Där ligger den, klasströjan från högstadiet, med alla sina minnen och upplevelser. Kanske tar du den på dig och tänker tillbaka. Kanske hör du av dig till din kompis för att se hur hen har det idag. Kanske tänker du på alla gånger ni retades med lärarna. Åh, högstadiet…

Så gör din klass den bästa klasströjan!

Att komma överens med sina klasskompisar kan vara en stor utmaning, så det bästa sättet att välja ut hur eran klasströja ska se ut är att börja skissa på förslag i mindre grupper. Samlas en liten stund, kanske 15 minuter, och jobba tillsammans 3 och 3. Bestäm färg, tryck, text och typsnitt. Sedan får varje grupp visa upp sitt förslag för hela klassen, och så får ni till slut rösta på det förslag som är bäst och känns mest som ni. Kanske kommer ni fram till att göra en blandning av flera olika förslag, och på så sätt får alla göra sin röst hörd. Det är ett perfekt sätt att se till att hela klassen trivs med klasströjan ni väljer, så att den kan bli till grund för en massa positiva minnen från högstadietiden!

Anlita en elektriker i Västerås

Vi har tidigare gått igenom hur du kontrollerar husets elcentral för att ta reda på om din el är säker. Här ger vi tips om hur du kontrollerar elledningar, sladdar, lampor och element. Om något är trasigt bör du kontakta en auktoriserad elektriker i Västerås eftersom elinstallationer måste utföras av proffs.

Ledningar och sladdar kan åldras

Fasta, synliga ledningar kan nötas och isoleringen kan åldras med tiden. En ledning med trasig isolering kan bli strömförande. Om du ser sprickor eller missfärgningar ska du anlita en elektriker för att dra nya ledningar. Om de utsätts för nötning bör de kanske dras innanför väggen. Detsamma gäller sladdar till elektriska apparater. Sladdar kan till exempel hamna i kläm under eller bakom en möbel, eller i en dörröppning. De kan också ligga intill en värmekälla. Kontrollera alla sladdar och sladdhärvor bakom fasta datorer och tv-apparater så att det inte sker. Kolla också så höljerna är hela. Om du inte vill köpa en helt ny apparat så anlita en elektriker för reparation.

Om elledningarna inne i väggarna är gamla kan de behöva bytas ut. Om ditt hus eller lägenhet har renoverats i omgångar och kanske av tidigare ägare kan det hända att elen ”glömts bort”. Stickkontakter, elcentral och köksinredning kan vara ny utan att elledningarna är det. Om så är fallet är det ett jobb för en auktoriserad elektriker.

Lampor och element

Lampor kan bli heta och det är viktigt att de inte kommer nära brännbart material, som gardiner, sängkläder, dukar eller möbler av trä eller plast. Det är också viktigt att du inte använder lampor som har högre effekt än vad armaturen tillåter, då kan armaturen bli överhettad. Det gäller speciellt för halogenlampor som kan bli rejält varma.

Se till att element har god ventilation på alla sidor. Damma av eller dammsug alla sidor, särskilt baksidan och flytta eventuella möbler som står direkt mot ett element. Damma även baksidan på kyl och frys.

Får du göra elinstallationer själv? 

En grundregel är att bara göra elarbeten som du är säker på att du klarar av. Även om det är tillåtet så vill du inte riskera att utsättas för ström, eller att någon familjemedlem blir det. Varje år sker dödsolyckor som orsakas av att någon har fått ström genom kroppen, men även mindre elolyckor kan orsaka livslånga problem med smärtor och mindre rörelseförmåga.

En glöd- eller halogenlampa kan de flesta byta, men kontrollera att du inte använder högre effekt än vad som gäller för armaturen eller lamphållaren. Du får också byta lampproppar, lamphållare, skarv- och apparatuttag samt sladdströmbrytare, liksom fast installerade vägguttag och strömbrytare. Det är enkelt att skruva av höljet och kolla hur det ser ut. Men är du det minsta osäker på hur du ska fästa ledningarna bör du anlita någon som kan, gärna en utbildad elektriker i Västerås.

 

Att jobba som elektriker – är det ett bra arbete?

Det finns ingen tvekan om att elektriker är en typ av yrkeskategori som växer för varje år som går, där de olika arbetspositionerna, de olika tjänsterna och de olika uppgifterna får ett allt större intresse och engagemang. I takt med att världen utvecklas och att vårt samhälle går mot det allt mer tekniska hållet skapas nya tjänster och arbetsuppgifter för såväl elektriker i Söderhamn som andra städer, vilket i sig skapar fler möjligheter. Trots det är det otroligt svårt att hitta en balans mellan efterfrågan och utbudet, och det är helt klart att det finns alldeles för få elektriker mot vad som skulle behövas. Vi svarar på frågan om hur det är att jobba som elektriker, och om det är ett bra jobb!

Att jobba som elektriker

Det finns väldigt många anledningar till varför olika människor väljer att söka sig till att bli just elektriker, inte minst då det är en väldigt bred bransch som ger möjlighet att ta sig an många olika tjänster och arbetsuppgifter. Nedan får ni en sammanfattad lista över positiva saker över att jobba som elektriker:

  • Bred arbetsmarknad med flera inriktningar
  • God potential att växa och utvecklas
  • Bra betalt
  • Socialt och underhållande arbete
  • Mångsidigt
  • Praktiskt men fokuserande
  • Kreativt
  • Stark fackförening
  • Möjligheter att vidareutbilda sig
  • Fritt arbete
  • Mycket arbete med händer och kropp
  • Utmanande

Med andra ord finns det en hel del fördelar med att jobba som elektriker, vilket kan appliceras oavsett om du jobbar som elektriker i Söderhamn eller om du har en liknande tjänst i en annan stad. Ofta benämns just elektriker som ett yrke med 1000 möjligheter, och trots att det må låta som en överdrift så finns det en stor sanning i det.

Utöver de fördelar som vi rabblade upp ovan så finns det ett flertal andra som bidrar till att elektriker är ett arbete som passar väldigt många, och det är inte alls nödvändigt att ha ett eget intresse för el och teknik innan dess att man går in i branschen.

Det vi menar är att det finns många olika områden och typer av elarbeten att intressera sig för, och beroende på vad just du hoppar på finns det varierande möjligheter att ta sig vidare och utvecklas i sin egen takt. Många förknippar elektriker med simpla arbeten som innebär att du bara måste pilla lite för att lösa problemet, men faktum är att elektriker är ett arbete som borde uppskattas mer i och med att de kommer med ljuset och håller samhället levande!